II Trobada de Centres d'Investigació de l'Aigua en Espanya

El passat 19 de desembre de 2019 va tenir lloc la II Trobada de Directors de Centres d'Investigació de l'Aigua a Espanya, organitzat per l'Institut d'Enginyeria de l'Aigua i Medi Ambient (IIAMA), de la Universitat Politècnica de València, al qual va assistir l'Institut Interuniversitari de Geografia, representat en aquesta ocasió, per la investigadora María F. Zaragoza Martí.

En aquesta trobada han participat instituts d’investigació de tota Espanya, l'activitat investigadora de la qual es relaciona amb els recursos hídrics des de diferents perspectives científiques: gestió sostenible dels recursos hidràulics, cicle integral de l'aigua, aigua-agricultura/aigua-ciutat, planificació i ordenació del territori, qualitat microbiològica de l'aigua, paisatge fluvial, riscos d'inundació, entre altres.

El resultat d'aquesta trobada va ser molt fructífer, perquè es va acordar donar visibilitat a aquest grup d’investigació mitjançant les xarxes socials i la pàgina web creada a aquest efecte, augmentant els canals de comunicació sobre aquesta àrea científica. També es va manifestar la necessitat de sol·licitar una xarxa temàtica de les quals ofereix el Ministeri corresponent, com a plataforma inicial sobre la dotar a aquest grup d'entitat i rellevància i, per a la pròxima reunió anual, es pretén realitzar, de manera paral·lela, una Jornada de Joves Investigadors a fi de fomentar la base científica i donar visibilitat als investigadors novells. La III Trobada, programada per a 2020, es realitzarà a Cantàbria, on es continuaran abordant qüestions jurídic-formals de la xarxa i posant de rellevància les activitats científiques que aquests instituts d'investigació duen a terme.