I Trobada de Centres d'Investigació de l'Aigua en Espanya

El passat 23 de novembre va tenir lloc la I Trobada de Centres d’Investigació de l’Aigua en Espanya, organitzada per l’Institut de Recerca de l’Aigua, de la Universitat de Barcelona. L’Institut Interuniversitari de Geografia va assistir a aquesta primera trobada mitjançant la representació de la investigadora María F. Zaragoza Martí.

En aquesta trobada hi van participar 22 centres d’investigació de tota Espanya, amb àrees científiques i d’investigació relacionades amb els recursos hídrics des de diversos camps del coneixement i línies de treball: gestió sostenible dels recursos hidràulics, cicle integral de l’aigua, aigua-agricultura/aigua-ciutat, planificació i ordenació del territori, qualitat microbiològica de l’aigua, paisatge fluvial… El resultat d’aquesta trobada va ser molt productiu, atès que s’adoptaren diversos acords d’alt interès como la creació d’una xarxa de col·laboració i d’assessorament públic, la qual permetrà identificar objectius i temàtiques d’interès comú a l’àrea dels recursos hídrics, la generació de coneixement científic de forma coordinada entre las diferents disciplines i àrees representades, així com posar en valor la capacitat i el potencial que aglomeren tots els instituts d’investigació participants. El proper any serà a la Universitat Politècnica de València on es celebra la II  Trobada, per seguir treballant en la millora de la visibilitat i qualitat de la investigació científica espanyola a l’àrea del recursos hídrics amb perspectiva multidisciplinària.