Paula Andrea Zapperi

Valoració de l'estada a l'Institut Interuniversitari de Geografia de la Universitat d'Alacant, per Paula Andrea Zapperi

Disciplina acadèmica i professió actual:
Doctora en Geografia

Universitat de procedència:
Universidad Nacional del Sur (UNS) - Argentina

Període de l'estada a l'IIG:
Maig - juny 2017

• Quina és la teua formació acadèmica i experiència professional?

Sóc Llicenciada i Doctora en Geografia. Exercisc com a ajudant de docència a la Universidad Nacional del Sur (Argentina) i sóc investigadora assistent per al Consell Nacional de Recerques Científiques i Tècniques del mateix país.

• Com vas conèixer l'Institut Interuniversitari de Geografia de la Universitat d'Alacant?

Mitjançant la consulta a la pàgina web de l'Institut.

• Què va motivar la teua estada a l'Institut Interuniversitari de Geografia de la Universitat d'Alacant?

El meu interès en realitzar una estada a l'IIG va radicar principalment en les línies de treball dels investigadors que integren el Grup de Recerca d'Aigua i Territori.

• Quin projecte de recerca vas desenvolupar durant la teua estada?

Durant la meua estada vaig escriure un article que després va ser publicat en la revista Investigaciones Geográficas. El mateix article, al seu torn, va servir de base per a continuar un treball d’investigació comparatiu juntament amb l'investigador supervisor de la meua estada (Dr. Jorge Olcina Cantos).

• En quina mesura et van resultar útils per al desenvolupament de la teua recerca les instal·lacions tècniques i l'equip de treball de l'Institut?

Van ser altament útils. Vaig tenir accés a la biblioteca i vaig comptar amb un ordinador, escàner i impressora per a poder realitzar tasques d'anàlisis i recopilació d'informació. Al seu torn, tant el director, Antonio Rico, com el personal investigador i tècnic de l'Institut van ser molt atents i van mostrar el seu interès en què coneguera els recursos que tenia a la meua disposició. Així mateix, el professor supervisor de l’estada, Jorge Olcina, em va rebre molt cordialment i em va brindar assessorament i guia per a les meues tasques de recerca.

També mereix un esment especial el recolzament rebut pels becaris i investigadors de l'IIG i del director del Laboratori de Geomàtica amb els qui he pogut intercanviar experiències de treball i mb qui continue encara en contacte.

• Quina valoració fas de l'oferta formativa i lúdica que ofereix el campus universitari?

Considere que l'oferta formativa i lúdica del campus de la UA és molt bona. Destaque les biblioteques com també els espais a l'aire lliure.

En Bahía Blanca (Argentina), a 5 d'abril de 2019