Flor Andrea Martínez Lévaro

Valoració de l'estada a l'Institut Interuniversitari de Geografia de la Universitat d'Alacant, per Flor Andrea Martínez Lévaro

Disciplina acadèmica i professió actual:

Universitat de procedència:
Universidad Autónoma Metropolitana (UAM), Mèxic

Període de l'estada a l'IIG:
Setembre - novembre 2018

• Quina és la teua formació acadèmica i experiència professional?

Sóc llicenciada en Arquitectura i actualment curse el Master en Reutilització del patrimoni edificat a la Universidad Autónoma Metropolitana (UAM), Mèxic. Tinc experiència professional en el camp de la restauració de monuments històrics i dictaminació de projectes de restauració i conservació a nivell governamental.

• Com vas conèixer l'Institut Interuniversitari de Geografia de la Universitat d'Alacant?

Per recomanació dels meus professors i assessors de tesis que coneixen varis professors en la Universitat d'Alacant que imparteixen docència sobre matèries d'estudi afins al meu postgrau.

• Què va motivar la teua estada a l'Institut Interuniversitari de Geografia de la Universitat d'Alacant?

En primer lloc, el perfil acadèmic i l'experiència investigadora dels professors de l'Institut Interuniversitari de Geografia, sobretot en matèria d'anàlisi urbana i gestió del patrimoni.

En segon lloc, la facilitat de contacte i l'estreta relació entre la UAM i la UA per a la col·laboració en l'edició de llibres especialitzats en temes de gestió del patrimoni.

• Quin projecte de recerca vas desenvolupar durant la teua estada?

Vaig desenvolupar tècniques avançades de recerca aplicades a la gestió de l'edificació, la gestió del patrimoni i el desenvolupament turístic sostenible en zones rurals.

• En quina mesura et van resultar útils per al desenvolupament de la teua recerca les instal·lacions tècniques i l'equip de treball de l'Institut?

L'Institut em va facilitar un despatx, accés a la xarxa wifi del campus i també a les biblioteques de la universitat. El suport i la disposició dels professors de l'Institut van ser totals i això va resultar de gran utilitat.

• Quina valoració fas de l'oferta formativa i lúdica que ofereix el campus universitari?

L'oferta és excel·lent. Els programes acadèmics són molt complets i els professors motiven la participació dels alumnes, procuren que les classes siguen dinàmiques i capaciten per augmentar la competitivitat dels seus alumnes en diferents especialitats.

A Mèxic, a 5 d'abril de 2019