Guadalupe Díaz Gutiérrez

Valoració de l'estada a l'Institut Interuniversitari de Geografia de la Universitat d'Alacant, per Guadalupe Díaz Gutiérrez

Disciplina acadèmica i professió actual:
Mestra en Anàlisi Espacial i Geoinformàtica

Universitat de procedència:
Universidad Autónoma del Estado de México

Període de l'estada a l'IIG:
Març - mai 2018

• Quina és la teua formació acadèmica i experiència professional?

Sóc geògrafa de formació, especialitzada en riscos naturals i recursos hídrics, amb un mestratge en Anàlisi Espacial i Geoinformàtica. He participat en diferents projectes de gestió i vulnerabilitat de l'aigua subterrània, col·laborant amb l'Institut Nacional de Recerques Nuclears (Mèxic), assistència a congressos internacionals sobre Sostenibilitat de l'Aigua i participant en una estada de recerca científica a l'Institut de Recerques Oceanològiques (Baixa Califòrnia, Mèxic).

• Com vas conèixer l'Institut Interuniversitari de Geografia de la Universitat d'Alacant?

Per recomanació d'un professor en la meua universitat de procedència, posteriorment amb la consulta d'un llibre publicat pel Prof. Jorge Olcina, la qual cosa em vaig donar a la tasca d'investigar sobre l'Institut Interuniversitari de Geografia en la web i les seues xarxes socials.

• Què va motivar la teua estada a l'Institut Interuniversitari de Geografia de la Universitat d'Alacant?

Principalment em va motivar l'admiració que sento pels investigadors que integren l'Institut, en conèixer la producció científica que generen en cadascun dels seus departaments i laboratoris, com ara llibres de climatologia i articles en línies de recerca sobre recursos hídrics, cartografia i sistemes d'informació geogràfica.

• Quin projecte de recerca vas desenvolupar durant la teua estada?

La meva recerca es va centrar en la vulnerabilitat i la contaminació d'aqüífers, específicament a través la intrusió marina, aplicant mètodes i tècniques geotecnològiques, amb l'ús de sistemes d'informació geogràfica.

• En quina mesura et van resultar útils per al desenvolupament de la teua recerca les instal·lacions tècniques i l'equip de treball de l'Institut?

Em van resultar totalment eficients i útils les instal·lacions tècniques que són molt completes i modernes, però sobretot l'equip gestor i de recerca que treballen a l'Institut. Tot plegat va ser de gran importància i utilitat perquè el meu projecte siga holístic i integral, ja que em van recolzar en tot moment oferim el seu coneixement i expertesa.

• Quina valoració fas de l'oferta formativa i lúdica que ofereix el campus universitari?

La meua valoració és 100 % positiva i efectiva, amb una oferta acadèmica completa, un personal molt professional, a més de comptar amb unes instal·lacions del campus universitari exemplars.

A Mèxic, a 3 d'abril de 2019