Maria Christina Fragkou

Valoració de l'estada a l'Institut Interuniversitari de Geografia de la Universitat d'Alacant, per Maria Christina Fragkou

Disciplina acadèmica i professió actual:
Geografia, Professora Assistent

Universitat de procedència:

Període de l'estada a l'IIG:
Abril - juny 2018

• Quina és la teua formació acadèmica i experiència professional?

Llicenciada en Química, Aristotle University of Thessaloniki, Grècia (2001).
MSc Tecnologia Ambiental, Imperial College, Regne Unit (2002).
PhD Ciències Ambientals, Universitat Autònoma de Barcelona, Espanya (2009).
Professora Assistent, Departament de Geografia, Universidad de Chile (2010-actualitat).

• Com vas conèixer l'Institut Interuniversitari de Geografia de la Universitat d'Alacant?

Ja coneixia el treball dels professors Antonio Rico Amorós i María Hernández, i el 2017 Rubén Villar, doctorant en el programa de Filosofia i Lletres, en la Línia de recerca de Planificació dels espais regionals, de la mateixa institució, va fer una estada a la Universidad de Chile sota la meua supervisió.

• Què va motivar la teua estada a l'Institut Interuniversitari de Geografia de la Universitat d'Alacant?

L'excel·lència i experiència acadèmica dels dos professors esmentats, la seua afinitat als meus temes de recerca, i el prestigi de la Universitat d'Alacant.

• Quin projecte de recerca vas desenvolupar durant la teua estada?

Durant la meua estada vaig aprofundir en un estudi sobre l'acceptabilitat de fonts alternatives d'aigua en el qual vam començar a treballar amb Rubén Villar durant la seua estada a Xile. A Alacant vam concloure aquest treball per a la seua publicació.

• En quina mesura et van resultar útils per al desenvolupament de la teua recerca les instal·lacions tècniques i l'equip de treball de l'Institut?

Les condicions de treball en l'Institut van ser idònies per al desenvolupament de la meua recerca; l'espai físic fou tranquil i amb la privadesa necessària, mentre la provisió de material d'oficina i l'accés a les instal·lacions universitàries va ser molt fàcil i gestionat molt àgilment per part tant del personal acadèmic com administratiu. L'equip de treball va ser excepcional; a l'Institut em vaig trobar amb una comunitat que no destaca només per la seua excel·lència acadèmica sinó també per la seua qualitat humana.

• Quina valoració fas de l'oferta formativa i lúdica que ofereix el campus universitari?

La meua valoració és molt positiva, tant en relació a les biblioteques a les quals vaig tenir accés com a les instal·lacions esportives que vaig poder utilitzar.

A Santiago de Xile, a 17 de maig de 2019