Eleticia Pinargote Macías

Valoració de l'estada a l'Institut Interuniversitari de Geografia de la Universitat d'Alacant, de Eleticia Pinargote Macías

Disciplina acadèmica i professió actual:
Docent universitària

Universitat de procedència:
Universitat Tècnica de Manabí (Equador)

Període de l'estada a l'IIG:
Maig - juliol de 2019

• Quina és la teua formació acadèmica i experiència professional?

La meua formació acadèmica és Llicenciada en Ciències de l'Educació (pregrau) i Màster en Gerència Educativa i Professional. La meua experiència professional ha girat entorn de la docència, 20 anys de docent en la Universitat Tècnica de Manabí. Així mateix, he exercit en processos de gestió en l'elaboració de projectes comunitaris i educatius.

• Com vas conèixer amb l'Institut Interuniversitari de Geografia de la Universitat d'Alacant?

A través del conveni interinstitucional que la Universitat Tècnica de Manabí té subscrit amb la Universitat d'Alacant. El programa doctoral va ser promocionat pel Departament de Cooperació Universitària.

• Què va motivar la teua estada a l'Institut Interuniversitari de Geografia de la Universitat d'Alacant?

Va ser iniciativa del nostre Rector. A més, considere que pel fet d'estar realitzant el doctorat en aquesta prestigiosa universitat calia compartir l'experiència in situ.

• Quin projecte de recerca vas desenvolupar durant la teua estada?

Durant l'estada vaig avançar amb el desenvolupament de la meua investigació, a més es van desenvolupar tasques propostes pel Dr. Gabino Ponce, Director del programa, com la visita a llocs per a compartir l'experiència de desenvolupament local, conferències sobre processos de recerca i desenvolupament local, anàlisi de tesis doctorals, així com l'elaboració d'un article que va ser publicat en una revista de la Universitat Autònoma de Mèxic.

• En quina mesura et van resultar útils per al desenvolupament de la teua recerca les instal·lacions tècniques i l'equip de treball de l'Institut?

De molt. L'equip tècnic sempre va tenir predisposició per a orientar-nos en els processos. Se'm va presentar una mica de dificultat per a accedir al repositori dels textos. Quan ho vaig sol·licitar, els textos no estaven disponibles; no obstant això, vaig poder treballar amb textos impresos molt bons que hi havia en els espais on treballem.

• Quina valoració fas de l'oferta formativa i lúdica que ofereix el campus universitari?

Em sembla que el campus té una oferta formativa excel·lent, al meu criteri és molt completa, amb un equip docent i administratiu molt competents, i amb una gran qualitat humana. Molt agraïda de l'acolliment que se'ns va brindar durant l'estada.

Equador, 6 de febrer de 2020