Franco Andrés Bianco

Valoració de l'estada a l'Institut Interuniversitari de Geografia de la Universitat d'Alacant, per Franco Andrés Bianco

Disciplina acadèmica i professió actual:
Geògraf. Professor i Investigador

Universitat de procedència:
Universitat Nacional de Cuyo- Mendoza, Argentina

Període de l'estada a l'IIG:
Març 2019

• Quina és la teua formació acadèmica i experiència professional?

Sóc geògraf especialitzat en Ordenació del Territori, Gestió Integral de Riscos i Gestió de Desastres per la Universitat Nacional de Cuyo, a Argentina. M'he specialitzat en riscos per la Universitat Nacional de Colòmbia. En l'actualitat sóc doctorant en Geografia (Geografia Mèdica i de la Salut). He treballat com a consultor realitzant Avaluacions d'Impacte Ambiental, assessorant en la temàtica de riscos i medi ambient. Sóc docent en la Universitat Nacional de Cuyo en el Grau de Geografia i en la Llicenciatura en Turisme. Formo part de l'Institut de Geografia en CONICET i la UNCuyo.

• Com vas conèixer l'Institut Interuniversitari de Geografia de la Universitat d'Alacant?

A través dels llocs webs oficials de les universitats espanyoles entre les quals va destacar la UA, i a partir d'allà vaig veure el perfil de l'Institut Interuniversitari de Geografia i les activitats que duia a terme.

• Què va motivar la teua estada a l'Institut Interuniversitari de Geografia de la Universitat d'Alacant?

La Universitat Nacional de Cuyo promou la mobilitat acadèmica docent a través d'un procés de postulació i avaluació d'un pla de treball. Vaig optar per l'Institut Interuniversitari de Geografia perquè s'ajustava a les meves expectatives d'investigació i també per la seva trajectòria. A més, des del primer contacte via correu electrònic, sempre van manifestar obertura i predisposició, la qual cosa és molt important per a realitzar una estada en una institució estrangera.

• Quin projecte de recerca vas desenvolupar durant la teua estada?

Durant l'estada vaig poder avançar en el meu tema de tesi doctoral sobre Geografia mèdica i de la salut denominat: "Factors ambientals que influeixen en la distribució d'espores de Clostridium botulinum en sòls, i la seua vinculació amb el botulisme del lactant a Mendoza". També vaig poder realitzar conferències en el Màster de Planificació i Gestió de Riscos Naturals i en el Grau de Geografia i Ordenació del Territori. També vaig dur a terme la recopilació de material bibliogràfic i el desenvolupament de metodologies d'anàlisi.

• En quina mesura et van resultar útils per al desenvolupament de la teua recerca les instal·lacions tècniques i l'equip de treball de l'Institut?

Les instal·lacions tècniques de l'Institut són excel·lents i de primer nivell, fet que facilita el treball investigador. Ara be, el que més he valorat és l'equip de treball: l'ambient laboral és receptiu i col·laboratiu, estan pendents de la integració durant l'estada, contacte permanent amb el meu tutor, el Prof. Antonio M. Rico (Director de l'Institut). També vull destacar el companyerisme i l'atenció que vaig rebre des del primer dia i fins acabar la meua estada, des de la gestió administrativa, fins als investigadors, passant per la tècnica responsable de la revista científica de l'Institut i els docents del Departament de Geografia. En síntesi, m'he sentit com a casa, un ambient molt confortable i amè de treball. En la meua vida professional no solament avalue la qualitat dels serveis per al desenvolupament d'una recerca, sinó també la qualitat humana de l'equip de treball, i ací puc dir que és excel·lent.

• Quina valoració fas de l'oferta formativa i lúdica que ofereix el campus universitari?

L'oferta formativa i lúdica que ofereix el campus és excel·lent. Totes les instal·lacions funcionen correctament i presten molt bon servei. Personalment n'he utilitzat moltes d'elles: disponibilitat de connexió wifi en tot el campus, accés a les biblioteques, tant la general com la de les facultats o el menjar en els clubs socials. També he pogut accedir als serveis d'esport dins del campus on poder realitzar diferents activitats físiques. Si poguera repetir aquesta experiència, sens dubte seria a l'Institut Interuniversitari de Geografia de la Universitat d'Alacant.

A Alacant, a 29 de març de 2019