Visita del professor Bas Amelung

Visita del professor Bas Amelung (Wageningen University & Research, WUR), coordinador del projecte SIMTWIST

Del 25 al 30 de novembre ens ha visitat el Prof. Bas Amelung, Assistant Professor del Department of Environmental Sciences de la Wageningen University & Research (WUR). El Prof. Amelung té una àmplia experiència en l’estudi de l’impacte del canvi climàtic sobre l’activitat turística, fent especial èmfasi en la seva connotació ambiental. Durant la seva estada, el Prof. Amelung ha desenvolupat activitats tant d’àmbit científic com docent. Entre les principals activitats desenvolupades, cal destacar les visites de camp i les reunions amb els agents territorials que participen en el projecte SIMTWIST (Simulating tourism water consumption with stakeholders), del qual el Prof. Amelung n’és coordinador (essent-ne socis la Universitat d’Alacant a través de l’Institut Interuniversitari de Geografa i la Università di Bologna).

Conferència celebrada el dimarts 26 de novembre a l%u2019Aulari II de la Universitat d%u2019Alacant

Explicació del sistema de gestió del Consorcio de Aguas de la Marina Baja per part de Jaime Berenguer, cap d’explotació.

Assistents a la sessió de treball de camp reunits en la seu del CAMB, a Callosa d’en Sarrià. D’esquerra a dreta: Jaime Berenguer, Sandra Ricart, Bas Amelung i Antonio Rico.

En l’àmbit de l’activitat docent, el Prof. Amelung ha realitzat la Conferència “Tourism’s Carbon Footprint”, impartida en el marc del Grau en Turisme i el Máster en Planificación y Gestión de Riesgos Naturales. Aquesta conferència va tenir un caràcter teòric-pràctic en el qual, per exemple, els assistents van poder calcular la petjada de carboni del seu últim viatge a través d’una aplicació mòbil.

Conferència celebrada el dimarts 26 de novembre a l’Aulari II de la Universitat d’Alacant