SIGUA rep el premi Spatineo Quality Awards

La Universitat d'Alacant ha rebut el Premi "Spatineo Quality Awards" per a les infraestructures de dades espacials (IDEs) en la conferència internacional JIIDE 2020 (Jornades Ibèriques d'Infraestructures de Dades Espacials) que va tenir lloc a Portugal la setmana del 26 al 30 d'octubre. Aquest guardó està patrocinat per Spatineo, entitat europea experta a oferir productes SaaS (Programari as a Service) que faciliten el monitoratge de la disponibilitat, anàlisi de l'ús, proves de rendiment i qualitat dels serveis web geoespaciales, estant especialitzada en els estàndards internacionals d'informació geogràfica més importants: OGC (Open Geospatial Consortium) i INSPIRE.

Amb aquest guardó s'ha distingit al SIGUA (Sistema d'Informació Geogràfica de la Universitat d'Alacant) amb el segon premi de la categoria general en "Qualitat de Serveis Espacials", compartint aquest honor al costat d'altres entitats de gran experiència i prestigi en aquesta mena de serveis, com el Ministeri d'Agricultura; Pesca i Alimentació o la Junta de Castella i Lleó, entre altres. Els criteris per a la seua concessió han sigut la qualitat dels seus serveis, el seu alt rendiment i la gran rapidesa de resposta de la informació oferida des del SIGUA, la infraestructura de dades del qual està basada en la directiva europea INSPIRE i els estàndards OGC. El mèrit de rebre aquest reconeixement per part de l'empresa organitzadora, establida a Finlàndia, és encara major si es considera que s'han avaluat per a la seua concessió més de 1400 projectes i serveis d'infraestructures de dades d'Espanya i Portugal.

SIGUA es va iniciar en 1997 en l'actualment Institut Interuniversitari de Geografia amb la vocació de servei públic, tenint com a premissa l'ús d'estàndards internacionals i protocols d'interoperabilitat espacial que garantisquen la comunicació oberta entre sistemes. Actualment SIGUA és un referent en la gestió d'espais i ha sigut un model sobre el qual s'han inspirat altres organismes públics. El personal tècnic de SIGUA, adscrit al Vicerectorat de Campus i Tecnologia, desenvolupa el seu treball en el Laboratori de Geomàtica del citat institut d'investigació, destacant el seu alt grau d'especialització en les tecnologies de la informació geogràfica i de forma molt especial, en la publicació de cartografia interactiva i l'ús de base de dades espacials.