Reunió de treball del projecte europeu SIMTWIST

La Wageningen University & Research (WUR) va acollir entre els dies 24 i 26 de juny la trobada inicial del projecte europeu SIMTWIST (Simulating tourism water consumption with stakeholders), seleccionat en la convocatòria Water JPI 2018 Closing the Water Cycle Gap. L'Institut Interuniversitari de Geografia (Universitat d'Alacant, UA), juntament amb el Department of Civil, Chemical, Environmental, and Materials Engineering (Università di Bologna, UNIBO), són els socis del projecte que es coordina des del Department of Environmental Sciences (WUR) i que té una durada de 3 anys (amb data d'inici 1 de juny de 2019).

En la reunió, coordinada pel professor Bas Amelung (IP del projecte), van assistir els investigadors María Reyes (WUR), Elena Toth y Cristiana Bragalli (UNIBO) y Antonio M. Rico, María Hernández, Sandra Ricart i Rubén Villar (UA). Durant la trobada s'ha realitzat una posada en comú del pla de treball i corroborat les responsabilitats de cada soci, així com s'han analitzat les tasques previstes i s'ha actualitzat el cronograma del projecte.

Amb un pressupost total de 629.364 euros, el projecte té per objectiu millorar la comprensió de la petjada hídrica del turisme i ajudar a reduir l'escassetat d'aigua en les destinacions turístiques, informant als responsables públics i privats, així com als usuaris finals sobre l'eficàcia dels diferents tipus d'intervencions.

La pròxima reunió anual tindrà lloc a Alacant al juny de 2020.